gülümsemeyi severim

Blogger,Moda ve Ankara

Ankara hayatını yazmayı hedefleyen bir blog olarak açmıştım başalngıçta otuzikidişi ancak zamanla günlük halini almaya başladı yazılarım.Kimseye sınır koyamadığımız gibi, kendime koymuyorum, o yüzden bazen günlük bazen Ankara'lık olarak yazıyorum,yazıcağım. Ve bugün sıra Ankara yazılarında...

Moda, ne ola ki? İstanbul'da bir semt? Uğruna borç bataklarına girilen kredi kartı canavarı? Yaşam amacı,varoluş sebebi? Bilmem, daha doğrusu bilmiyordum, taaki 22.Ankara Moda Günleri kapamında yapılan etkiniliklere katılana kadar..Ve anladığım şey ben modayı değil, stili seviyorum,markalara tapanlardan değil,kendince yaşayanlardan olmayı tercih ediyorum, izlenimleri anlatmaya başlıyorum..



22.Ankara Moda Haftası bu sene JWMarriott Ote'lde ki açılış defilesi ile başladı.Standart Kıtır/Üst Kat buluşmalarımıza yepyeni bir soluk getirelim dedim ve süpriz hazırlayarak davet ettim didi'yi... Benim araba ile yaşadığım süper macera ile başladı yolculuğumuz, iki yıl içerisnde defalarca gittiğim evi bulamayarak,evimden sadece 3 sokak ilerisnde Ankara'da kaybolarak, ve sonunda taksicinin yol tarifi anlamayıp, siz de gelin ben sizi takip edeyim diyerek aldım evden didi'yi.. Turizm yapmayan bir turizm mezunu olarak merak ettiğim bu oteli, bir moda defilesinde görmek portakallı çikolata gibiydi..

Defileyi beklerken alkolsüz mahitalarımız ,servis personelin inatla söylediği şekli ile,eşliğinde basına poz verdik.Patlayan flaşlar,sırıtan dudaklar,gözüken dişler, işte bizim halimiz. Kapılar açıldıktan sonra maalesef ismimizi hangi sandelye de olduğu 1500 sandelye arasından bulamayıp,podyuma yakın bir yerlerde yerimizi aldık.Hatta yerimizi ararken podyumda yürümüşlüğüm de var:)

Açılış defilesi Abdullah Öztoprak'a ait olan "Kod Adı Venüs..." Bir sinema filmi podyumda olarak lanse edilen defile inanılmazdı.Benim bir ilkti ,ilk kez canlı bir defileyi izledim, o yüzden kıyaslama yapacak boş bir  güvende değilim.Ben çok etkilendim elbiselerden,sunumdan,atmosferden.Gelecek dönemde vizyona girecek olan "Kod Adı Venüs" filminin oyuncuları Cihan Ünal, Cem Adrian'da set arkadaşlarına destek vermek için defileye gelmişti. Film,Kıbrıs Türklerinin geçmişte yaşadığı acıları ve Kıbrıs modern tarihini dünyaya ilgi çekici bir şekilde sanatsal bir dilde anlatmayı hedefliyor.Bu arada modacının da Kıbrıs'lı olduğunu biliyor muydunuz?

Defilenin bir başka özelliği ise, davetiyemiz olmasını sağlayan, defilenin sponsorlarından sevgili arkadaşım Sezar Sak'ın başarılı makyaj çalışmalarını podyumda izlemekti.Sezar Sak ile yaptığım "Ankara Ünlüleri" röpörtajı pek yakında bu blogta :)



Fotoğraflar;habertürk adresinden..
Defile daha sonra Karton,Seçil ve bir kaç Türk firmasının daha şovları ile devam etti,hamile koleksiyonu sırasında pride nın  survivor yolu ile, kimseyi rahatsız etmemek için ve emeğe saygısızlık olmasın diye, sandalyeleri dizmek için kurulan platformun altından geçerek salondan çıktık ve otelin lobisinde defile kritği yaptık.Ankara'da isminin marka değeri bulunan ve giyim tarzı ile fark yaratan ve bence defilenin en şık kadını,Fatoş abla da ordaydı.Şapkasından, tırnağa kadar uyumlu görüntüsü ile tek renk giyimi yansıtanlardan..



Ben Fatoş abla'da okumadım ancak ilkokulu onun okulunda okuyan bir arkadaşım vardı,hala var, arkadaşım değil aslında,sanırım günlük kısmına geçmeden burada durmalıyım.Bana detaylıca anlatmıştı  verilen eğitim sisteminin incelliklerini ve hep düşünürdüm acaba başka bir okulda okusa nasıl biri olur diye?

Fotoğraftaki kim derseniz,defileye pride ile beraber gelen ankara'da yaşayan,modaya bayılan,eğlenceli şirin efe ege özden ,daha 16,5 yaşında:)

Moda haftası 2. gün Ankara Cepa H&M açılışı ve devam araba maceralarım yarın geliyor..

Ben herkes mutlu olsun isterim.

Öptüm,bye..

1 yorum:

http://designsbykuvvetli.blogspot.com dedi ki...

fatos abla da ben de okumadım . evrensel kolejde okudum bu vesileyle diger kolejlerden haber dar olabiliyor insan . ankarada kendimi bildim bileli bir fatos abla klasıgı var . yıllardır aynı stilde taviz vermeden devam ediyor . ama ben kendisiyle bir gün suare butik panoradayken tanısma fırsatı yakalamıstım . ama çok ilgincti . herzamanki gibi musterılerle ilgileniyordum . bir bayan farklı giyim tarzıyla içeri girdi ve vitrindeki gomlegi denemek istedigini soyledi .. upuzun güderi bir panto altına beyaz kot ve kovboy cizmeleri ... gomlek ise benim en gosterıslı tasarımımdı . kendisiyle ilgilendim . gayet sıcak bir bayandı . tasarımların benim oldugunu ogrenınce daha sıcak bır sekılde ilgilendi benimle .. alısverıs sonrası ismini istedigimde bana fatos abla oldugunu ve telini veremiyecegini soyledi :) bende inanılmaz sasırdım cunku alıskın oldugumuz takım ve aynı renk uyumundan farklı genç kız havasıyla iddialı bir gıyım tarzıyla alısverıse cıkmıstı .. cılgın giyim zevkine ve mütevaziligine bayıldımmmm..

bunuda sizle paylaşmak istedim :)