gülümsemeyi severim

ted ve 21

bu aralar sık sık yeni kararlar alıyorum, aldığım kararları çok beğeniyorum, nasıl yapacağımı biliyorum, gidiş yolu elimde taa ki sabah oluncaya kadar, gece uyumadan önce aldığım tüm o süper kararlar yerini sıkıcı, zararlı ve hücrelerime yapışmış alışkanlıklarıma bırakıyor, sabah kahvaltıda cola içiyorum, evet bu yazıyı okurken söyleyeceğiniz her şeyi biliyorum, aldığım kararları erteliyorum, televizyonda tüm kafa boşaltıcı, hatta hücre öldürücü şeyleri izliyorum ve çok zevk alıyorum taa ki temmuz gelene kadar, yeni yılın ilk altı ayı bitmişti bile, tabii ki hiç bir şey yapmamış değildim ama yaptıklarım yeterli de değildi, neden düşündüğüm şeyleri hayata geçiremediğimi de uzun bir süre düşündüm, bunu çeşitli bilim insanlarına danıştım, cevabı kendim buldum, sadece tembeldim, alışkanlıklarıma bağlıyım, peki o zaman o alışkanlıkların yerine yeni bir alışkanlık koysam diye düşünürken o çıktı karşıma, Ted konferanslarını zaten takip ediyordum ve hatta katılmıştım, yazısını okumak için..  Ted'le21 gün projesi, projenin amacı yeni bir alışkanlık kazanmak için gerekli olan 21 günlük süreyi yeni bilgiler öğrenerek geçirmek, hem de her gün yazılması beklenen yazılar ile disiplini sağlamak... Projenin sosyal medya adreslerini veriyorum. Ben twitter den takip etmeye başladım, ancak tüm sosyal medya kanallarında mevcutlar...



ve Ted'le 21 gün projemin ilk videosu, ilk yazısı ve bana düşündürdükleri 

Video, videonun konuşmacısı nın bilgilerini verdikten sonra sıra geldi, izlerken aklımdan geçenlere.. 

her zaman başarı hikayeleri dinliyoruz, yaptı ve oldu, milyoner oldu, bir gün bir gece de her şey aniden oldu, nasıl olmadığını bilmiyoruz, o yüzden de olmayınca vazgeçmek kolay oluyor, bir gecede olmadığına göre olmayacak diye. video hayallerinizi gerçekleştirmemenin 5 yolunu anlatıyor, nasıl başarısız olunurun 5 maddesi...




öncelikle tüm başarı hikayelerinin sadece 1 gecede var olduğuna inanalım, o bir gecenin arkasında ki çalışma,emek, zaman,yanılmalar, yanlışları hiç görmeyelim, düşünmeyelim, bir gecede bulunan mucize buluşlara inanalım. bu bir gece hikayesi aklıma mirkelam ın ilk klibini geldi, hani koşan klibinde bir gecede ünlü olan adam diye haberlere konu olmuştu,bir kliple bir gecede :)  başarısız olmanın ikinci sırrı, başkasının sana, senin kendine yapabileceğin yardımdan daha fazlasını yapabileceğine inanmak, beklemek, istemek... hayallerinin kaderini başkalarının kararlarına bırakmış üçüncü sır, ilerleme kaçınılmazsa sabit kalabileceğine inanmakmış,büyümek yerine durmak, başka yolları denemek yerine yolda el frenini çekip yolun ortasında durmakmış. dördüncü formül, suçu hep başkasında aramakmış, ürünüm iyi ama yatırımcı bulamıyorum, ürünüm iyi ama satın almıyorlar, bir şeyler olmuyorsa vardır kişide de bir hata payı, piyasa ne kadar kötü olursa olsun, her zaman birileri başarılı olur.son maddede ise önemli olanın sadece hedefler olduğuna inan diyor, süreci boş ver, yola asla odaklanma, sadece varış noktasını düşün, o noktaya vardığında hemen bir başka noktayı hedefle diyor başarısız olmak istiyorsun. 

videodan en beğendiğim cümle " hayallerinizi alıp onları gerçekleştirmek sizin sorumluluğunuzdadır, onları gerçekleştiremezseniz, hata kimsenin değil, sizindir, hayallerinizin sorumluluğunu üstlenin" 

bu video bana bu senenin başında okuduğu bir kitabı anımsattı, kişinin kendi kendini nasıl sabote ettiğini anlatan...




kendi kendimizi motive ettiğimiz, hayallerimizin sorumluluğunu aldığımız ve yeni, yararlı alışkanlıklar kazandığımız, kazanmaya çalıştığımız günlere...

bu yazımın altına yorum yaparsanız, beni hem çok mutlu eder, hem de motive edersiniz :)

ben herkes mutlu olsun, isterim...

öptüm,bye..

0 yorum: